Wydolność

ODPOWIEDZ
Dźwiedź
Zaawansowany użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 07 paź 2015, 02:19
Podziękował: 1 raz

Wydolność

Post autor: Dźwiedź » 17 wrz 2016, 17:05

Polecam do przeczytania
Założeniem każdego biegacza - nieważne czy profesjonalisty czy też amatora - to móc coraz szybciej pokonywać dany dystans. Co ważne, nie na ,,oparach", czyli ostatkiem sił wbiegając na metę na ,,czworaka", tylko w coraz lepszej kondycji i bez utraty wewnętrznego poczucia komfortu biegu. Jendak osiągnąć taki poziom to prawdziwa sztuka. Czy wykonalna dla każdego? Jeśli potrafisz się zaangażować, jesteś cierpliwy i umiesz wyciągać wnioski, a przy tym korzystasz ze sprawdzonych sposobów, które pozwolą na realizację celu - to staje się możliwe.

Na początku przygody z bieganiem, trenując systematycznie, zauważamy wręcz niesamowity postęp. Poprawia się kondycja, możemy pokonywać coraz dłuższe dystanse, a i szybsze tempo nie sprawia nam takiego kłopotu jak wcześniej. Organizm zaczyna świetnie ,,współpracować" z naszymi chęciami. Czujemy się doskonale, a co najważniejsze - motywacja oraz pewność siebie stale rosną. W pewnym momencie wreszcie decydujemy się na start w zawodach, a już niedługo na pierwszy maraton. Najpierw ustalamy, że tempo będzie spokojne, a granicą często staje się ,,złamanie" jakiejś magicznej liczby - np. chcemy pobiec poniżej 4 godzin. Później jednak stawiamy poprzeczkę coraz wyżej. Apetyt rośnie, a z nim nasza wiara, że możemy wszystko! Ważne jednak jest to, żeby trening wykonywać właściwie, a przy tym prawidłowo zasilić organizm. Nie tylko trening bowiem ma tu znaczenie, ale dieta, a także to, jak możesz wspomóc swoją wydolność. Jak to osiągnąć? Przedstawiamy kilka istotnych sposobów, jak podkręcić wydolność organizmu - czyli "wrzucić" organizm na wyższe obroty i odczuć treningowy progres.

Długie wybiegania

To sprawdzony sposób na poprawę wytrzymałości w przygotowaniach do maratonów. Warto je wprowadzić do swojego planu treningowego i wykonywać raz lub dwa razy tygodniu, w zależności od poziomu wytrenowania i czasu jaki poświęcasz na trening. Podczas długich biegowych treningów chodzi głównie o pokonywanie wielu kilometrów w spokojnym, jednostajnym tempie. Ich ilość będzie zależała od tego na jakim etapie przygotowań jesteśmy. Może wynosić od 12 do nawet 35 kilometrów. Ważne żeby stopniowo zwiększać ten dystans, a potem po osiągnięciu określonego pułapu, znów wrócić do mniejszego kilometrażu. Podczas takiego biegu nie doprowadzasz sie do zadyszki, organizm stopniowo przyzwyczaja się do czasowej długosci treningu - po niedługim okresie odczujesz, że jesteś w stanie pokonywać coraz dłuższy dystans przy tym samym poziomie zmęczenia. Najprostszym określeniem jest to, że tempo ma być konwersacyjne, czyli podczas wykonywania tego treningu możemy w miarę swobodnie konwersować.
Całość https://treningbiegacza.pl/wydolnosc-ja ... nych-zasad



ODPOWIEDZ

Wróć do „Bieganie”