Teraz jednak obserwuję prawdziwy majstersztyk marketingu. Nadmieniam, że nie podejmuję się oceny etycznej tej reklamy, gdyż dokonanie sprawiedliwej jej oceny, a szczególnie zdystansowanej od emocji i poglądów politycznych jest niezwykle trudne. Tym bardziej, że sam na podobne tematy mam poglądy, które niekoniecznie byłyby powszechnie pozytywnie oceniane i to zazwyczaj pod wpływem emocji, a nie poczucia sprawiedliwości. Toteż i tym razem odpuszczam sobie ocenę etyczną reklamy, o której mowa. A chodzi tutaj o reklamę Tiger Energy Drink
https://www.facebook.com/TigerEnergyDrink/
Niesamowicie kontrowersyjna. Zapewne zgodnie z oczekiwaniami po jej emisji rozlała się fala hejtu. Reklama rozeszła się w mgnieniu oka po portalach społecznościowych. Na uwagę zasługuje komentarz jednej ze znanych i cenionych osób (pomijam poziom kultury i słownictwa) mocno zaangażowanej w akcję zbierania pieniędzy dla Powstańców.
https://www.facebook.com/ChajzerFilip/p ... 7842016758
Cały czas leci hejt. Grafika z kontrowersyjną reklamą bije rekordy popularności. Jeszcze tego samego dnia od tej samej osoby dowiadujemy się, żeOdnośnie postu (reklama energy drinka), który masowo mi od rana wysyłacie. Wiem doskonale, że tym głupim ch... chodzi tylko o fejm, kliknięcia na insta i zwiększenie zasięgu. Wiem też, że tylko czekają żebym im to wszystko zapewnił, udostępniając ten szajs. Figa z makiem. Zatrudniacie ludzi ze stolcem zamiast mózgu, a od waszego napoju można dostać raka. Najpierw oka, na widok waszego obsranego postu, a później przerzuty na reszte organów gwarantowane. Nie wiem ile musielibyście wpłacić na Zbiórkę dla Powstańców 2017, żeby ktoś wam to wybaczył. Podpowiadam adres waszej pokuty. Konto Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej - 50 1750 0012 0000 0000 3760 9692 Raiffeisen Bank Polski, w tytule "Zbiórka dla Powstańców 2017".
https://www.facebook.com/ChajzerFilip/p ... =3&theaterPrzed chwilą zadzwonił do mnie chłopak z Tigera. Wyraźnie skonsternowany. Kilkukrotnie mówił jak bardzo jest im głupio w firmie przez błąd, który popełnili. W moim poprzednim poście napisałem, że "Zbiórka dla Powstańców 2017" to odpowiednia forna pokuty... I TAK SIĘ STAŁO!!! Ostatnie zdanie, naszej rozmowy - "kwota, którą przelaliśmy jest tak wielka jak nasze poczucie wstydu". I faktycznie jest WIELKA. 500.000 PLN!!!
Dołączone jest potwierdzenie przelewu na kwotę 500000 zł.
Za długo żyję na tym świecie, aby uwierzyć, że reklama została opublikowana przez pomyłkę, w wyniku błędu, a darowizna była rekompensatą wynikłą z powodu wstydu. Nie. Każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie o marketingu wie, że takie rzeczy nie dzieją się przez przypadek. Kwota 500000 zł od początku została zaplanowana jako koszt tej reklamy, przy czym nie miała być przeznaczona jako zapłata dla operatora reklamowego, tylko dla Powstańców. Dzięki takiemu zabiegowi reklama rozeszła się bardzo szeroko bez udziału operatora reklamowego (i bez związanych z tym kosztów) za pomocą hejtu, a całą kwotę otrzymał Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. Zapewne informacja o darowiźnie nie rozejdzie się tak szeroko, jak grafika reklamy i pewnie część oburzonych reklamą będzie nadal omijać produkty marki Tiger. Tutaj zapewne z pomocą przyjdzie tymczasowe obniżenie ceny nazwane pewnie okazjonalną promocją. Toteż dlatego nie wystarczyło po prostu przelać tej kwoty na rzecz ŚZŻAK, aby reklama była równie skuteczna. Trzeba było zagrać na emocjach. Tych negatywnych. W efekcie reklama Tiger dotarła do tych, do których miała dotrzeć, ŚZŻAK dostał niemałą darowiznę, oburzeni pozostaną oburzonymi jeszcze przez jakiś czas, ale Tiger wyjdzie ostatecznie na bohatera.